پيامهاي ارسالي
+
[تلگرام]
صفحه 3 از 3
شيخ مفيد(رحمهالله) در کتابش آورده است: هر گاه بزرگستارهاي سرخ را ببيني که آن را نميشناسي و در گذرگاههاي ستارگان نيست، در آسمان از جايي به جايي ميرود، مانند ستون است، در حالي که ستون نيست، پس بيگمان، آن، نشان جنگ، گرفتاريها، کشتن بزرگان، فراواني بديها، دلنگرانيها و آشوب در مردم است.(17)
کعب ابن حارث از كاهِني به نام «سَطِيح»(18)، در بيان رويدادهاي آخرالزّمان، روايت كرده است: ... برآمدن بزرگستاره که عربها را سخت و ناگهان ميترساند، و براي آن مانند دُم است؛ پس، در آن هنگام، بارانها نميبارند، رودها خشک، شهرها(19) ناسازگار و نرخها در هم سرزمينها گران ميشوند... .(20)
در پايان يادآوري ميکنيم، هرچند بيشتر اين گرفتاريها و سختيهايي که پيش از ظهور امام مهدي(عليهالسّلام) روي ميدهند، از نشانههاي نزديکشدن آناند، ولي از پيامدهاي آن نيستند، بلکه برآيندهاي فراواني نافرمانيهاي بشر و کارهاي تباهش در آن باز زماني ميباشند.
---------------------------------------------------------------
1. قرآن كريم، سور انشراح، آي 6؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
2. نهج البلاغة، ص 860، ب المختار من الحکم، ش 341؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
3. در نسخ چاپي سنن ابن ماجه پشتوان ما، در نوشتار عربي حديث، در اينجا «السنة» افتاده است، و ما آن را از نسخ چاپي اين کتاب در مصر افزوده و ترجمه کردهايم.
4. سنن ابن ماجه، ص 5-913، کتاب الفتن، ب 33، ح 4077؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
5. شيطاني ترسناک.
6. سوشيانت، ص 97، بخ 4، يادداشت 1.
7. «هوشيدر» به معناي «پرورانند قانون» است.
8. بسا از براي امتياز، «بامي» را به اسم اوّلين موعود افزوده، هوشيدر بامي گفتهاند؛ سوشيانت، ص 64، بخ 2. بامي (به معناي روشن و درخشان) يعني مشرقي.
9. المستدرك على الصحيحين، ج 5، ص 376، کتاب الفتن و الملاحم، ح 8611؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
10. الغيبة، نعماني، ص 40-239، ب 13، ح 22؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
11. الأمالي، مفيد، ص 5-64، المجلس 7، ح 10؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
12. قرآن كريم، سور بقره، آي 155؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
13. الغيبة، نعماني، ص 259، ب 14، ح 6؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
14. تفسير القمّيّ، ج 1، ص 11-310، سور يونس؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
15. إلزام الناصب، ج 2، ص 204، خطبة التَّطَنْجِيَّة؛ ترجم يکي از دانشمندان معاصر.
16. الفتوح، الجزء 2، ص 80؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
17. الاختصاص، ص ، آفة العلامات في السنة؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
18. سَطِيح کاهن از شناختهشدهترين پيشگويان عرب در روزگار ناداني عربها بود که از برخي چيزهاي پنهان خبر ميداد، و مردي يمني زيند شام بود که ناتوان زاده شده بود، و همواره چون پارهگوشتي بياستخان پهنشده بر روي زمين بود، به گونهاي که نميتوانست بايستد يا بنشيند؛ بهرهگرفتهشده از: برخي منابع.
19. در هم نسخههاي چاپي بحار الأنوار نزد ما، در نوشتار عربي حديث، در اينجا «الأعصار» يافت ميشود که به «الأمصار» اصلاح و ترجمه گرديد.
20. بحار الأنوار، ج 51، ص 3-162، ب 11، با نقل از: مشارق أنوار اليقين؛ ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني.
گزيدههايي از کتاب: جهان در آستان ظهور؛ پژوهش و نوشت سيّد سليمان مدني تَنْکابُنِي
کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
+
[تلگرام]
صفحه 2 از 3
ابو حمز ثُمالي گفته است که شنيدم ابو جعفر محمّد ابن علي(عليهماالسّلام) ميفرمود: ... اي ابو حمزه، قائم(عليهالسّلام) برنميخيزد، مگر هنگام ترسي سخت، زمينلرزههايي، آشوبي و گرفتارياي كه به مردم ميرسند، طاعوني پيش از آن، شمشيري برنده ميان عربها، ناسازگارياي سخت ميان مردم و پراكندگياي در دينشان و دگرگونياي در حالشان، تا آنجا كه هر آرزوکنندهاي، از بزرگي آنچه از درندهخويي مردمان و خُردن برخي از آنان ديگري را ميبيند، هر صبح و شام آرزوي مرگ ميکند، و شورش وي هر گاه برشورد، هنگام نااميدي و دلسردي خاهد بود... .(10)
سدِير صَيْرَفِي گفته است که با گروهي از کوفيان نزد ابو عبدالله جعفر ابن محمّد(عليهماالسّلام) بوديم، به آنان رو کرد و فرمود: ... پس، در آن هنگام، از حج بازداشته ميشويد، ميوهها كاهش مييابند، سرزمينها بيباران و خشک ميشوند، دچار گراني نرخها و از درستي برگشتن پادشاه ميشويد، ستمگري و ستمِ بيش از اندازه با گرفتاري، وبا و گرسنگي ميان شما پديدار ميشوند، و آشوبها از هم گوشهوکنارهها بر شما سايه ميافكنند... .(11)
از ابو بَصِير روايت شده است که ابو عبدالله-صادق-(عليهالسّلام) فرمود: ناگزير پيشاپيش قائم سالي خاهد بود که در آن مردم گرسنه ميشوند، و به آنان ترسي سخت از کشتن و کاستني از داراييها و جانها و ميوهها ميرسند؛ پس بيگمان، آنها در کتاب خداوند روشناند، سپس اين آيه را خاند: «و سوگند که بيگمان، شما را با چيزي از ترس، گرسنگي و کاستن داراييها، جانها و ميوهها ميآزماييم، و به شكيبايان مژده بده»(12).(13)
از فُضَيْل روايت شده است که ابو جعفر-باقر-(عليهالسّلام) ... فرمود: ... هر گاه نيازمندي و تنگدستي سخت شوند و برخي از مردم ديگري را نشناسند (از برآوردن نياز برادران رويگردان شوند)، پس، در آن هنگام، هر صبح يا شام، اين رويداد را پيشبيني کنيد... .(14)
مراد از «رويداد» در اين روايت، رويداد نابودي پادشاهي خاندان عبّاس و ظهور امام مهدي(عليهالسّلام) است.
امير مؤمنان علي(عليهالسّلام)، در بيان نشانههاي ظهور امام مهدي(عليهالسّلام)، فرمود: ... مرگها فراگير و سختيها در دولت پادشاه و زنان فراوان ميشوند... .(15)
امير مؤمنان علي(عليهالسّلام)، در يادآوري برخي سرزمينهاي مشرق و رويدادهايش، فرمود: ... سوگند که بيگمان، در زمامداري سفياني، بيباراني، دشواري و گرفتارياي بزرگ به زيندگان ري ميرسند.(16)
«سُفْيانِي» همان عُثْمان ابن عَنْبَسَه شامي، رهبر شاميان و واپسين زمامداران اَمَوي از نژاد ابو سفيان در آخرالزّمان است که در ماه صفر پيش از قيام امام مهدي(عليهالسّلام) رهبري برخي جنبشهايي که پيشتر در سوريه آغازيده شده بودند را ميپذيرد، و در ماه رجب در در خشک در سُوَيْدا برميشورد، و در ماه رمضان بر دمشق، سپس بر بيشتر سرزمينهاي شام چيره ميشود، و سپاهش بر مصر، عراق، ايران و عربستان سعودي يورش ميبرد.
بنا بر آنچه در احاديث اسلامي آمده است، بزرگستارهاي دنبالهدار که «گيسوي سختيآور» يا «گيسوي شيطان» ناميده ميشود، کمي پيش از قيام امام مهدي(عليهالسّلام)، از ماه صفر تا رجب در کرانههاي آسمان ميگردد تا آنکه در ماه شعبان ميان خُرشيد و زمين جاي ميگيرد و در ماه رمضان به زمين نزديک ميشود و پيرامونش ميچرخد و اندکاندک درون پوشش گازياش ميرود و ميسوزد و شعلهور ميشود و سه يا هفت شبي پياپي براي زمينيان نورافشاني ميکند، و تندبادي سرخ پديد ميآورد و شهابهايي فراوان بر روي زمين فروميباراند و ناگهان با صدايي سخت و بسيار ترسناک در مشرق ميافتد و ماي گرفتاريها و ناخُشيهايي براي مردم ميشود.
+
[تلگرام]
صفحه 1 از 3
سه سال سخت در آخرالزّمان
از روايات اسلامي بهره گرفته ميشود که در آخرالزّمان سه سال سختي خاهند بود که در آنها گرفتاريها و ناخُشيهاي گوناگون فرود ميآيند که زمين را ويران و بسياري از زيندگانش را نابود ميکنند، و آن سالهاي سخت از سه رمضان پيش از قيام امام مهدي(عليهالسّلام) در ماه محرّم در مکّه آغاز ميشوند و در مضان پس از قيامش به پايان ميرسند، و در آغاز سال سوم که سختترين سالهاي سهگانه است، بزرگستارهاي دنبالهدار که «گيسوي سختيآور» ناميده ميشود، در ماه رمضان برميآيد، و در پايانههايش دجّال يکچشم هنگام بيبارانياي سخت در زماني چهلروزه برميشورد. پس، عيسي ابن مريم(عليهماالسّلام) از آسمان در دمشق فرود ميآيد و به بيت المقدس ميرود و پشت سر مهدي(عليهالسّلام) نماز ميگزارد و دجّال را با فرمان امام ميکشد، و سختيها، بهويژه آشوبها و جنگها، پايان مييابند.
خداوند متعالي فرموده است: «بيگمان، با سختي آسايشي است»(1).
امام علي(عليهالسّلام) فرمود: هنگام سختي بيش از اندازه، گشايش ميباشد، و زمان تنگشدن دايرههاي گرفتاري، آسايش خاهد بود.(2)
از ابو اُمامَه باهِلِي روايت شده است که گفت: رسول خدا(صلّياللهعليه[وآله]وسلّم) براي ما سخنراني کرد ... فرمود: ... بيگمان، پيش از شورش دجّال، سه سال سخت خاهند بود که در آنها گرسنگي سختي به مردم ميرسد. خداوند در سال نخست به آسمان فرمان ميدهد که يکسوم بارانش را بازدارد، و به زمين فرمان ميدهد، پس، يکسوم روييدنياش را بازميدارد. سپس در [سال](3) دوم به آسمان فرمان ميدهد، پس دوسوم بارانش را بازميدارد، و به زمين فرمان ميدهد، پس دوسوم روييدنياش را بازميدارد. سپس خداوند در سال سوم به آسمان فرمان ميدهد، پس، هم بارانش را بازميدارد و قطرهاي نميبارد، و به زمين فرمان ميدهد، پس، هم روييدنياش را بازميدارد و سبزياي نميروياند، و هيچ دارند سُمشکافداري نميماند، مگر آنکه نابود شده باشد، جز آنچه خداوند بخاهد... .(4)
در نوشتارهاي زرتشتيان آمده است: در پايان هزار هوشيدر بامي، ديوي مهيب(5) به نام «مَلْکوش»، زمستاني سخت و ترسناک پديد ميآورد، و در مدّت سه سال، سراسر گيتي را با برف و باران و تگرگ و باد سرد و طوفان ويران ميسازد، و مردمان و جانوران و ديگر موجودات روي زمين را نابود ميکند.(6)
بنا بر پژوهش نويسنده، هُوشِيدَر(7) يا هوشيدر بامِي(8) همان بهرام يا هاشمي چيني و نخستين زمينهساز زمامداريِ سوشيانت يا همان امام مهدي(عليهالسّلام) است و در چين آشکار ميشود، و چند ماه پيش از قيام سوشيانت، از چين و مُلْتان به سرزمين خراسان ميآيد و در آنجا برميشورد، و پس از چيرهشدن بر آسياي ميانه، به ياري ايرانيان ميشتابد و سپس به عراق ميرود و از آنجا رهسپار دمشق و بيت المقدس ميشود.
گفتني است، «مَلْكوش» واژهاي پهلوي و به معناي «مرگ و نابودي» است.
از ابو سعيد خُدْري روايت شده است که پيامبر خدا(صلّياللهعليه[وآله]وسلّم) فرمود: در مردم من (مسلمانان) در آخرالزّمان گرفتارياي سخت از پادشاهشان فرود ميآيد که گرفتارياي از آن سختتر شنيده نشده است، به گونهاي که زمين گسترده برايشان تنگ شود و تا آنکه زمين از برگشتن از راستي و ستمورزي لبريز شود، تا جايي که مؤمن پناهگاهي نمييابد که به آن از ستم پناه برد. پس، خداوند(عزّ و جلّ) مردي از فرزندان و نوادگانم را برميانگيزد و زمين را از بهرهدهي و برابري پُر ميکند، چنانکه از ستمورزي و برگشتن از راستي لبريز شده است... .(9)
+
[تلگرام]
پيشبيني سرانجام معامل قرن و آيند يهوديان و مسلمانان در سرزمين فلسطين
هرچند معامل قرن در راستاي پاياندادن به هفتاد سال درگيري و خونريزي و آشوب بين يهوديان و مسلمانان در سرزمين فلسطين در قرن 21 به اجرا درميآيد، هدف اصليش تثبيت جايگاه دولت اسرائيل يهودي در ميان کشورهاي عربي و اسلامي يا خاورميان بزرگ است.
معامل قرن با توجّه به آنکه خاستههاي اعراب مسلمان، بهويژه فلسطينيان، و زيادهخاهيهاي يهوديان اسرائيلي را برآورده نميسازد، راه به جايي نميبرد، و طبق روايات اسلامي، پادشاه روميان (اروپا و آمريکا) در آخرالزّمان ناتوان ميشود، و جنبش يهوديان و فلسطينيان و مخالفتشان با هم، هر دو فتنه ميباشد، و هيچ کدام بر ديگري چيره نميشوند، و سرزمين فلسطين در حالت نه جنگ و صلح، بخش غربي قدس در اختيار يهوديان و بخش شرقي آن در اختيار مسلمانان، تا سال ظهور باقي خاهد ماند، و پيش از ظهور، نيروهاي شورشي آفريقايي (داعش ليبي) بر قدس يورشي ناپيروز خاهند داشت، و سفياني نيز هرچند در آغاز با آمريکاييان و اروپاييان و يهوديان دشمني ميورزد، با اسرائيل کاري ندارد، و در پايان کارش از دمشق به بيت المقدس شرقي پناه ميبرد و با مسيحيان و يهوديان همپيمان ميشود، و از آنان ياري ميجويد، و سرانجام اين ياران چيني، مُلتاني، خراساني، سيستاني و گيلاني و ايراني امام مهدي(عليهالسّلام) ميباشند که در قم جمع ميشوند و به عراق ميروند و چند ماه پس از ظهور امام، رهسپار دمشق ميشوند و سوي بيت المقدس ميروند و آنجا را ميگشايند، و دولت اسرائيل را نابود ميکنند، و اين است معناي فرمود خداوند در قرآن کريم: «پايان کار از آنِ پرهيزکاران است»!
شايان يادآوري است، آنچه در اين گفتار فشرده و پرمغز آوردهايم، برگرفته از برخي آيات قرآن کريم، کتاب مقدّس يهوديان و مسيحيان و روايات اسلامي يافتشده در کتب شيعيان و سنّيان است، و اگر فرصتي پيدا شد، هم اسناد و مدارک آنچه گفتهايم را يکجا در گفتاري مفصّل پيشکش خانندگان گرامي خاهيم کرد، ان شاء الله.
برگرفته از: جهان در آستان ظهور، پژوهش و نوشت سيّد سليمان مدني تنکابني
کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
شبستان نور
98/11/9
+
[تلگرام]
عجب اختراعي! شايد اگر چنين چيزي داشتيم پلاسکو هرگز فرو نميريخت. ديگر هيچ خانه و اتوموبيلي آتش نخواهد گرفت.
@BESTPER
+
[تلگرام]
بيشتر از درصد لامپهاي اس،ام،دي و ال،اي،دي خود را با اين روش ساده و کاربردي، بدون صرف يک ريال هزينه و بدون آنکه مراجعه به الکتريکي يا تکنسين برق کنيد، تعمير کنيد! خيلي از ما تا حالا فکر مي کرديم که لامپ ها سوخته اند و سريع يکي ديگر مي خريديم! با ديدنش مي فهميم که خيلي لامپ ها را نسوخته دور مي انداختيم!
@BESTPER
+
[تلگرام]
هرکس که ندارد به جهان نعمت خواهر
افسوس که تنها بود و بي کس و ياور
در موقع تنگي و بلا محنت و سختي
يک خواهر دلسوز به از يک صف لشکر
هم رونق کاشانه و هم نعمت ورحمت
دلسوز برادر بود و حامي مادر
خواهر اگر از درد و غم خويش صبور است
حاضر نبود خار رود پاي برادر
چون شمع شود آب و به اطراف دهد نور
پروانه صفت بر جگر خود زند آذر
دوران خوشي با پدرش هست چه کوته
کوتاه تر از عمر گل و ميوه نوبر
تحت قدم مادر اگر باغ بهشت است
از قول محمد(ص) تو بخوان ارزش مادر
در روي زمين نزد پدر مثل ندارد
يک موي سرش با همه دنياست برابر
هر کس دل خواهر شکند رحم ندارد
بي رحم شفاعت نشود در صف محشر
از بس که بها داده خدا بر زن و دختر
نازل شده در منزلتش سوره کوثر
خواهي شوي آگاه ز دلسوزي خواهر
يادي تو ز زينب کن و شاهنشه بي سر
هر لحظه کنم شکر به درگاه الهي
زيرا که خدا داده به من يک دونه خواهر
روز دختر و ميلاد حضرت معصومه (س) مبارک
+
[تلگرام]
فيلترشکن براي اندرويد
- Turbo VPN - Unlimited Free VPN
Google Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=free.vpn.unblock.proxy.turbovpn
+
[تلگرام]
ميدونستيد نسخه جديد #همراهگرام رادار فوق پيشرفته دوستيابي دارد؟
نحوه فعالسازي در عکس بالا
اگر هنوز نسخه جديد #همراهگرام رو آپديت نکرديد. هرچه سريعتر آپديت کنيد و از امکانات شگفت انگيز نسخه جديد لذت ببريد
دانلود سايت
https://l2z.me/hamz
https://l2z.me/hamz
دانلود مستقيم
+
[تلگرام]
شايان يادآوري است، در روايات اسلامي به ياري کردن انسان ستمديد کمک خاه (مَلهوف) سفارش شده است، و انجام دادن اين کار ماي پوشاندن گناهان، و رها کردن آن ماي فرود گرفتاريها مي شود.
-----------------------------------------------------------
1. بحار الأنوار، ج 53، ص 15، ب 28، با نقل از: الهداية الکبري (ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني).
حسني گيلاني در نوشتارهاي زرتشتيان
هوشيدر ماه(1) که در سرزمين پَدِشْخارْگر برمي خيزد، بنا بر پژوهش نويسنده، کسي جز حسني گيلاني نيست که اندکي پس از آمدن هوشيدر به خراسان و کمي پيش از قيام سوشيانت، در سرزمين کوهستاني ديلم در شرق استان گيلان به پا مي خيزد و با کمک هوشيدر و پشوتن، دشمنان دروني ايران را برمي اندازد و يورش برندگان بيروني را از اين سرزمين دور مي کند و به عراق مي رود.
در جاماسب نامه پهلوي، ف 1، بند 18، در بار هوشيدر، آمده است: و پس از آن، پدشخارگر(2) مردي، در نزديکي دريابار(3) مهر ايزد(4) را ببيند و مهرايزد بس راز نهان به آن مرد گويد به پيغام به سوي پدشخارگرشاه آيد که: «اين خدايي(5) کر و کور چرا داري؟ و تو نيز خدايي ايدون(6) کن، چنان که پدران و نياکان شما(7) کرد». او [به] آن مرد گويد که: «من اين خدايي چگونه شايم(8) کرد؟ که مرا آن گُنْد(9) و سپاه و گنج و سپاهدار نيست، چنان که پدران و نياکان مرا بود». آن پيامبر گويد که: «بيا تا تو را گنج و خاسته(10) پدران و نياکان تو بسپارم»(11).
----------------------------------------------------------
1. «هوشيدر ماه» به معناي «پرورانند نماز و نيايش» است.
2. «پَدِشْخارْگر» يا «پَتِشْخارْگر» واژه اي پهلوي و به معناي كوهستان پيش رويِ ولايت خار (ورامين) است که دامنه هاي شمالي البرز، مانند دماوند، تبرستان، رويان و گيلان، را در بر مي گرفته است.
3. دريابار به معناي سرزمين کنار درياست، و در اين جا، به بخشهاي جلگه اي و ناکوهستاني کنار درياي خزر اشاره دارد.
4. فرشت نگاهبان مهر و محبّت.
5. سروري، سرپرستي کارها.
6. اين چنين.
7. «نياکان شما» در اين جا به نياکان هوشيدر ماه (حسني گيلاني) اشاره مي کند که در سالياني نه چندان دور، در گيلان و مازندران، نيرومند بودند و زمامداري مي کردند.
8. توانم.
9. لشکر.
10. دارايي.
11. نجات بخشي در اديان، ص 56، گفتار 1، بخ 8.
پيشگويي نسترآداموس در بار حسني گيلاني
نُسْتْرْآدامُوس، پيشگو و ستاره شناس مشهور فرانسوي، نزديک 460 سال پيش، در رباعي اي كه با بهره گيري از روايات اسلامي بيانگر رويدادهاي ايران در آخر الزّمان سروده، به قيام حسني گيلاني در ايران اشاره کرده است:
باران، گرسنگي و جنگ در ايران بازنمي ايستند.
ايماني بزرگ پادشاه را به زانو درمي آورد.
آن کارهايي که در فرانسه آغاز شده بودند، در همان جا پايان مي يابند.
نشانه اي رازآلود براي کسي که در تنگناست(1).
بي گمان، مراد نسترآداموس از باران پيوسته در ايران، همان بارانهاي سيل آساي پياپي اي مي باشند که کمي پيش از قيام امام مهدي(عليه السّلام) مي بارند و ماي سستي زمين و تباهي روييدنيها و گرسنگي فراگير مي شوند، و جنگ ميان ايران و عراق پس از چيره شدن اَصْهَب مَرْوانِي و پيروانش از بازماندگان حزب بعث و گروه داعش بر اين کشور و يورش شَرُوسِي يهودي نژاد و ناصبي روش با نيروهاي خزر و ترکش از قفقاز جنوبي بر ايران و ديگر جنگها را در پي دارند، و مقصود وي از «ايماني بزرگ»، حسني گيلاني شورشگر در ديلمان است، و پادشاهي که به زانو در مي آيد و در تنگنا مي افتد، سومين پادشاه بني عبّاس در آخر الزّمان مي باشد.
-------------------------------------------------------------
1. نوشتارهاي نسترآداموس به زبان فرانسوي و برگردان آن به زبان انگليسي، سانتوري 1، رباعي 70 (ترجم يکي از دانشمندان معاصر).
پرسش و پاسخي جفري در بار حسني گيلاني
در پايان آبان از پرسشي جفري در بار حسني گيلاني و جايگاه زندگي وي و قيامش چنين استخراج شده است: «ده ساتِر، رشت بنجف، حج را بستن، آتش، شدت»؛ سبحان الله، جوابي کوتاه در چند کلمه ولي پر از اسرار. مراد آن است که وي در دهي خُد را پوشيده و پنهان مي کند، و هنگامي که ستار دنباله دار آتشين در ماه رمضان و سختي در ميان مردم پديدار مي شوند و راه حج را مي بندند، از رشت به نجف مي رود.
برگرفته از: جهان در آستان ظهور
پژوهش و نوشت سيّد سليمان مدني تنکابني
کانال آخر الزّمان
@joinchatakheruzzaman
+
[تلگرام]
حسني گيلاني در روايات اسلامي، نوشتارهاي زرتشتيان، پيشبينيهاي نسترآداموس و جفر
حسني گيلاني در روايات اسلامي
در خطب ملاحم از امير مؤمنان -علي-(عليه السّلام) که آن را پس از نبرد جَمَل(1) در بصره سخنراني کرد، فرمود: حسني زمامدار تبرستان با گروهي انبوه از سواره ها و پياده هايش برمي شورد تا آن که به نيشابور مي آيد و آن جا را مي گشايد و داراييهايش(2) را بخش بخش مي کند، سپس به اسفهان مي آيد، سپس به قم...(3).
-----------------------------------------------------------
1. جنگ جَمَل نبردي مشهور است که ميان سپاه امام علي(عليه السّلام) و سپاه عايشه که در کجاوه اي بر روي جَمَلي (شتري نر) سوار شد با فرماندهي طَلْحَة و زُبَيْر، در سرزمين بصره، در سال 36 هـ.ق، روي داده است (بهره گرفته شده از: برخي منابع).
2. در هم نسخه هاي چاپي بحار الأنوار نزد ما، در نوشتار عربي حديث، در اين جا «أبوابها» (درهايش) يافت مي شود که به «أموالها» اصلاح و ترجمه گرديد.
3. بحار الأنوار، ج 57، ص 215، ب 36، ح 36، با نقل از: تاريخ قمّ (ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني).
امير مؤمنان علي(عليه السّلام)، در بيان نشانه هاي ظهور امام مهدي(عليه السّلام)، فرمود: ... پس، هر گاه قيامگر که از چين و مُلْتان(1) آمده است، در خراسان به پا خيزد، سفياني سربازانش را سوي او مي فرستد، پس، بر وي چيره نمي شوند. سپس قيامگري از ما در گيلان به پا مي خيزد، و مشرقي او را براي دورکردن پيروان عثمان ياري مي کند، و آبُر و دَيْلَمان به وي پاسخ مي دهند، و از وي بخشش و خُشِيها مي يابند...(2).
مراد از «مشرقي» در اين روايت، هاشمي چيني است که جنبش خيش را از استان سِين کِيانْگ در چين مي آغازد، و با سپاهش به ملتان و خراسان مي آيد، سپس سوي ري مي رود و گروهي از نيروهايش را با فرماندهي شعيب تميمي خراساني براي ياري حسني گيلاني درون اين شهر مي فرستد، و «پيروان عثمان»، گروهي از لشکريان عثمان سفياني فرمانرواي شام اند که بر برخي سرزمينهاي ايران يورش مي برند.
ياقوت حَمَوي گفته است: «آبُر آبادي اي از آباديهاي سيستان است»(3)، و اکنون در آن جا آبادي اي با اين نام نمي شناسيم، و گمان مي کنم که آبُر يا اَبَر همان شهر کهني است که «اَبَرْشَهْرْيار» يا «رامْ شَهْرِسْتان» ناميده شده و ميان کِرْمان و زَرَنْگ جاي داشته و پايتخت استان سيستان بوده و سپس ويران و رها شده است و نشانه ها و تپه هايي از آن در بخش زَهَک کنوني مانده اند و زرنگ مرکز استان گرديده است.
«دَيْلَمان» سرزميني کوهستاني از شرق سرزمينهاي گيلان است که در جنوب رشته کوههاي البرز جاي دارد.
---------------------------------------------------------
1. مُلْتان سرزميني در جنوب استان پَنْجاب در پاکستان است، و مرکزش شهر باستاني ملتان مي باشد (بهره گرفته شده از: دانشنام آزاد «ويکي پديا»، درگاه «مولتان»)، و بنا بر خبرهايي که به دست ما رسيده اند، اکنون، در اين سرزمين، گروهي از شيعيان چشم به راه ظهور امام مهدي(عليه السّلام) مي زيَند.
2. منتخب کفاية المهتدي، ص 4، ح 3، نسخ خطّي عکسي در مرکز احياء ميراث اسلامي در قم، شمار 1099 (ترجم سيّد سليمان مدني تنکابني)، و از همين منبع در: إلزام الناصب، ج 2، ص 133، نيز نقل شده است.
3. بنگريد: معجم البلدان، ج 1، ص 49، درگاه «آبر».
از مُفَضَّل پسر عُمَر روايت شده است که امام صادق(عليه السّلام) فرمود: ... حسني، نوجوان روشن چهره که از سوي ديلمان است، برمي شورد و با صداي شيوايي که دارد، بانگ مي زند: اي خاندان احمد، ستمديد ياريخاه و فريادگر از پيرامون قبر را پاسخ دهيد، و گنجهاي خدا در تالَقان به او پاسخ مي دهند...(1).
«احمد» از نامهاي پيامبر(صلّي الله عليه و آله) مي باشد، و «خاندان احمد» در اين جا به تبار آن بزرگوار از فرزندان امام علي و فاطمه(عليهما السّلام) اشاره دارد که نزد مسلمانان از ارزش فراواني برخُردارند و گرفتن پشتيباني آنان، به ويژه اگر عالم هم باشند، ماي پشتيباني توده هاي مردم مي شود.
چنين مي نمايد، مراد از «قبر» همان قبر شريف عبدالعظيم حسني در «شهر ري» باشد که از نوادگان امام حسن مجتبي(عليه السّلام) و از دانشمندان شيعه و راويان حديث برخي امامان معصوم(عليهم السّلام) است.
مقصود از «تالَقان» در اين جا، تالقانِ خراسان است که اکنون مرکز استان تَخار در شمال شرقي افقانستان مي باشد، و «گنجهاي خدا در تالقان» شعيب پسر صالح تميمي و برخي همراهانش مي باشند که از زيندگان تالقان اند، و آنان کساني اند که از سمرقند به ري مي آيند و نداي ياريخاهي حسني گيلاني را پاسخ مي دهند و به او مي پيوندند.
+
[تلگرام]
ميدونستيد در نسخه جديد #همراهگرام ميشه فهميد کي پروفايلتون رو چک ميکنه؟
اگر نسخه جديد رو نصب نکريد هرچه سريعتر نصب کنيد.
دانلود از سايت
https://l2z.me/Kob
https://l2z.me/Kob
دانلود مستقيم